reklama  přidejte odkaz
 site map  přidejte clánek
 zadarmopis  spolupráce
 
ZADARMOmenu hledej:  28.11. 2024, svátek má René
 
 cestování
 hry
 informace
 internet
 inzerce
 kariéra
 knihy
 komunikace
 kultura
 media
 mp3
 software
 výrobky
 zábava
 Škola

 

vlastniprodej.cz

audiovideo.cz
av.cz
call.cz
H.cz
zdarma.sk

penzion.mechenice.cz

www.mechenice.cz camp.mechenice.cz

spolujizda.cz vulgo.net

Proč se penízky nesypou tak, jak mi slibovali ? :-(

Po velké vlně oblouznění desítkami zahraničních, vesměs amerických firem, nabízejících peníze za surfování přichází vlna zklamání. Penízky se buď nesypou tak, jak slibovaly. české internetové stránky, nabízející odkazy na dané firmy, nebo se sice sypou, ale jen virtuálně, šeky prostě nechodí.

Podívejme se na problém hlouběji. Jak vlastně ony peníze "za nic" vznikají? Klient (firma, která chce na sebe upozornit) si zadá u reklamní agentury, působící na internetu, kampaň a samozřejmě očekává, že kapitál který do ní investoval, se mu vrátí v podobě zvýšeného zisku. Dokud bylo masové rozšiření internetu převážně doménou USA, byly kampaně uspěšné, protože USA je v internetovém obchodování hodně daleko před EU a to nemluvím o Česku. Ovšem jakmile začaly některé firmy, platící za surfování, rozšiřovat své pole působnosti i do Evropy, ve vidině statisíců dalších členů svých systémů, nějak neodhadly situaci a mnoho z nich to buď neustálo anebo muselo snížit platby. Co je příčinou? Reklamní proužky, které se zobrazovaly ve střední Evropě, neměly téměř žádnou úspěšnost, protože proč by si například průměrný Čech kupoval zboží z Ameriky, když si to samé může koupit několikrát levněji u nás a navíc to má prakticky ihned doma. A to nemluvím o problémech s případnou reklamací. Je logické, že zadavatelé reklamy raději přešli k firmám, které situaci zvážily racionálně a zůstaly u plateb pouze občanům USA. Průměrný středoevropan jim vpodstatě nic nepřináší.

Snad jedinou firmou, které se podařilo rozjet systém skutečně ve velkém je Spedia, ale i ta již koncem roku 2000 přistoupila ke snížení hodinových sazeb pro mimoamerické uživatele (momentální sazba je 0.3 USD/hod při plném surfování).

Nemohu nevzpomenout ani na jednu nejmenovanou firmu, která za pouhé klikání ve vyhledávači nabízí dost velké finanční částky. Opravdu nevím, kde chce vydělat na vyplácení desetitisíců dolarů evropanům, když, jak jsem se sám přesvědčil, spousta reklamních akcí tam je sice pěkná, ale výhodná spíše pro Američany.

Kdybych měl poradit, tak doporučuji hlavně české firmy, i když v současné době je u nás poptávka po tomto způsobu reklamy malá. Prozatím. Ale s dalším rozvojem Internetu a především všemi očekávaným koncem monopolu Českého Telecomu se používání internetu rozjede naplno i u nás. Zpočátku sice moc nevyděláte, ale aspoň nezažijete smutné zklamání.

(c) Petr Mohyla, 7.2. 2001, rubrika: Peníze na webu
Diskusní příspěvky ke článku
AUTOR
Petr Mohyla
 2. Opravdu se stanete milionářem? (čtenost: 1874)
 6. ZDARMA pro webmastery (1) - Ankety (čtenost: 2159)
Database error: Invalid SQL: INSERT INTO connected(ip, logtime) VALUES ('18.188.205.95', now()+150)
MySQL Error: 1292 (Incorrect datetime value: '20241128150287' for column `zadarmo`.`connected`.`logtime` at row 1)
Session halted.