Vulpine GLmark v1.1Zdravim,
konecne jsem dostahoval Vulpine GLmark
v1.1. Jedna se o benchmarkovy program
nemeckeho vyrobce, ktery vyuziva rozhrani
OpenGL. Benchmark ma velikost priblizne
55,6MB. Hned na zacatku jsme byl ovsem
zklaman. Po precteni dodavaneho souboru
readme, kde naleznete vseobecne informace o
programu, jsem zjistil jednu obrovskou
chybu. Tato verze totiz nepodporuje
instrukce AMD 3Dnow! Z toho plyne, ze se
vysledky pod procesory PII a PIII + Celeron
I a II budou trochu lisit (doufejme, ze ne o
hodne). Vyrobce tvrdi, ze snad budoucnu tuto
podporu "zabuduje". Co se tyce optimalni
konfigurace, vyrobce uvadi jako minimalni
pozadavky:
Intel Pentium processor or compatible
128 MB of memory
Microsoft Windows 95, 98, ME, or 2000
OpenGL 1.2 compatibilni 3D graficka
karta podporujici ARB_multitexture extension
s alespon dvema texturovacima jednotkama
(napr. 3DFX Voodoo 2 a vyssi, nVidia TNT a
vyssi, Matrox G400 a vyssi, ATI Rage 128 a
vyssi)
Hned po nainstalovani a spusteni se zobrazi
uvodni tabulka, ve ktere se nastavuje
rozliseni, barevna hloubka atd. Benchmark
podporuje jak nove funkce nVidia GeForce 2mx
(Cube Mapping) tak i nVidia GeForce 3
(Vertex Programs, Texture Shaders, Register
Combiners). Dalsi "vymozenosti" je podpora
Hardware T&L. Zajimave by to bylo spise,
kdyby tuto funkci nepodporoval. V
neposledni rade je to i podpora Texture
Compression. Na zaver zbyva zvolit rozliseni
a velikost detailu. Po vzoru 3D marku 99 -
2001 je zde obsazeno take demo. Nikoho asi
ale neprekvapi, protoze Demo je ozvuceny
benchmark. Tak jen do toho Run benchmark.
Zajimavou vecickou je take moznost
srovnavani s ostatinimi PC. V tomto testu me
predbehl Duron 800MHz a GeForce2mx PCI.
A nakonec. Kde benchmark GLmark stahnout? www.vulpine.de
(c) Petr Rympler, 13.6. 2002, rubrika: Grafika Diskusní příspěvky ke článku
|