Otrokem v supermarketuTento text je víceméně doslovný překlad eseje, jehož autorem je +ORC a jenž
byl publikován na Fravia's pages of
reverse engineering.
Podívejme se na chrámy nepřátel člověčenství a poezie, na vězeňské kobky, kde
jsme nuceni kupovat a konzumovat ... ukažme všem hlupákům bič, kterým jsou
uzurpováni ... porozumění přicházíme skrze poznání. Pamatujte, že nic není
náhoda v dnešní společnosti, kde je lidstvo vedeno ke konzumu a jenom
ke konzumu. Většina věcí kolem vás má skrytý význam, který má pro vás zůstat
utajen a kterému nesmíte porozumět. V poznání je síla ... to není jen fráze!
Začněme jednoduchým pozorováním dění v moderních supermarketch. Po přečtení
tohoto eseje se budete na supermarkety dívat jinýma očima.
Vchod je vpravo, a vy kráčíte doleva. Ve většině supermarketů otrok
musí následovat směr proti hodinovým ručičkám: většina světové populace jsou
praváci, pravá noha je silnější a proto máme tendenci zahýbat doleva. Když
ponecháte osobu v poušti bez jakýchkoliv orientačních bodů, začne se pohybovat
ve velkých kruzích proti směru hodinových ručiček. To je důvod, proč uspořádání
v drtivé většině dnešních supermarketů respektuje levotočivý směr.
Proč je čerstvé ovoce hned u vchodu? Důvod č. 1: Lidé přicházející
do supermarketu mají tendenci pokračovat ve stejně rychlém rytmu, jaký panuje
na rušné ulici. Přehlédli by prvních 10 metrů zboží, pokud by nebyli zastaveni
pestrou paletou barev a vůní, které čerstvé ovoce nabízí. Důvod č.
2: Supermarketům zdatně konkurují obchody, které prodávájí levné zboží ve
velkém množství a ošklivých krabicích, ale obyčejně pouze konzervy místo
čerstvého ovoce. První věc, kterou je potřeba otrokovi vcházejícímu do
supermarketu nabídnout, je pohled na čerstvé ovoce, aby si byl jist, že tento
obchod je vyjímečný.
Povšimněte si, že rozmístění ovoce a zeleniny není zdaleka náhodné. Trik,
který supermarekty používají k vašemu zotročení, spočívá v tom, že k tomu
abyste se dostali ke zboží, které skutečně potřebujete, musíte vynaložit mnoho
úsilí a proklestit se množstvím neužitečných a o mnoho dražších produktů. Právě na
těch supermarkety vydělávají nejvíce.
Karneval hudby a světla. Pomeranče a jablka se zrcadlí v mnoha
zrcadlech, banány a hrušky jsou nabízeny na barevném kontrastním pozadí, salát
a rajčata jsou osvětlena jasně bílým světlem, maso naopak červeným světlem (v
bílém světlo by bylo šedivé), atd. ... Všímejte si triků s osvětlením až budete
opět vlákáni do supermarketu. Věnujte pozornost i hudbě. Bez hudby by byl
supermarket pouštní krajinou. Hudba se v průběhu dne mění. Oni přesně vědí, v
kterou denní dobu je většina zákazníků důchodci, a kdy se obchod naplní
-náctiletými otroky. Výběr hudby je tomu podřízen.
Drahé je snadné, levné je obtížné. Zboží je rozmístěno tak, že drahé
produkty jsou vždy na očích otroka a velmi snadno k dosažení. Levnější zboží
je vždy na policích, které jsou příliš vysoko či příliš nízko. Nyní se
zastavte a podívejte se, jak jsou v policích umístěny různé druhy daného
produktu, řekněme whiskey nebo medu. Lidé obyčejně přejíždějí pohledem zleva
doprava (jako při čtení), proto je nejlevnější zboží umístěno vlevo,
zatímco drahé vpravo, kde se jejich pohled zastaví.
Zvláštní, jak se ty ledničky nesmyslně otevírají. Dveře ledniček
jsou konstruovány tak, aby otrokův pohled ulpěl na dalším zboží, jakmile jedny
dveře zavře. Za zmínku také stojí rozmístění zboží v mrazicích boxech.
Rozhodně není náhodné. Také vidíte, jak tenhle druh je těžko k dosažení a jiný
se přímo nabízí?
Ne, pomoci vám nemohu. V supermarketech se vás zaměstnanec nikdy
nezeptá "Mohu vám pomoci?" (pokud pomoc skutečně nepotřebujete a přímo se ho
nezeptáte), protože tím by vám váš úděl příliš zjednodušili. Mohlo by se stát,
že byste si už nepovšimli ostatního zbytečného zboží, které by jinak
skončilo ve vašem nákupním košíku. Kromě toho, prodavači jsou zaměstnáni
zaplňováním volného prostoru v policích. Je velmi důležité, aby zboží bylo
umístěno v předem určených vzdálenostech. Příliš mnoho lidí v příliš těsném
prostoru, a otrok by si mohl rozmyslet nákup předmětu, po kterém už téměř
sahal ...
Nabídka dne. Nabídka dne je proměnlivá část supermarketu. Většina
otroků do obchodu přichází dvakrát týdně a nechce vidět stále ty samé věci na
tom samém místě (ještě by si mohli myslet, že to má svůj účel, jak je donutit
k nákupu), ale zároveň chce mít jistotu. "Vím, kde najdu své víno!". Všechno
musí zůstat tam, kde to odjakživa bylo, ale něco se musí hýbat. K tomu je zde
nabídka dne: malé hromady zboží, toaletní papír dnes, šampón zítra.
Otrokova achilova pata. U pokladen se tvoří fronty a to je pravý čas zaútočit na otrokovy děti, které dokáží být velice otravné. Je velice pohodlné uspokojit je nákupem zboží, které bylo za tímto účelem důmyslně rozmístěno okolo pokladen. Podívejte se na jeho ceny a zjistíte zajímavou věc. Všechno toto zboží bylo vybráno a jeho cena spočítána tak, aby byl zajištěn maximální zisk. Je to zboží, kterého by si otrok za jiných okolností jinak nepovšiml, ale zde si ho všimne určitě, jelikož toto je jediné místo, kterým otrok s jistotou projde.
Chcete naši věrnostní kartu? Ne, ne, a ne! Je to jen špinavý trik,
jak o vás shromáždit mnoho důležitých údajů. Takto zjistí kolik, kdy a kde
jste pili/jedli/spali/milovali/atd., a vše skončí v jejich databázích. Slevy
na zboží jsou nevýznamné ve srovnání s hodnotou dat, která o vás tímto způsobem
shromáždí.
(c) Marek Listopad, 1.2. 2001, rubrika: Výrobky Diskusní příspěvky ke článku
|